Tuesday, December 16, 2014

Aku, UK dan Mesir.

Aku masih lagi bersekolah rendah, ketika diriku dan keluarga menghantar akakku melanjutkan pelajaran ke Ireland membuat Medic.

Aku sering terbayang-bayang, bagaimana agaknya hidup kat sane eh? Best tak?

Ditakdirkan Ilahi, aku dapat melanjutkan pelajaran ke Sheffield pada 2011 lepas, lalu merasai sendiri bagaimana hidup di negara orang putih ini.

Aku sedang di saat2 akhir sekolah, menduduki Sijil Pelajaran Tinggi (SPM) ketika diriku dan keluarga menghantar abangku melanjutkan pelajaran ke Mesir juga dalam bidang yang sama, Medic.

Aku dapati diriku lagi sekali tertanya-tanya, bagaimana agaknya hidup di Mesir eh? Susah tak?

Lagi sekali, aku ditakdirkan berkahwin dengan isteriku yang sedang belajar di Mesir, lalu dapat merasai sendiri kehidupan di negara Arab ini bila sering kali berulang-alik dan tinggal bersama.

Allah, nikmat Engkau yang manakah yang aku ingin dustakan?

No comments:

Post a Comment